Με τα πανάκριβα ακτοπλοϊκά εισιτήρια μια οικογένεια θέλει ένα μισθό για να έρθει στη Σύρο

Την πρωτοβουλία ναυτεργατικών σωματείων, Εργατικών Κέντρων και φορέων των νησιών του Αιγαίου (ανάμεσα τους και σωματεία του νησιού) για την ανάπτυξη πολύμορφης αγωνιστικής δράσης για τη διεκδίκηση ουσιαστικών μέτρων προστασίας των νησιωτών, χαιρετίζει η «Λαϊκή Συσπείρωση» Ερμούπολης.

Καταγγέλλει πως μέσα από την Ερώτηση που κατέθεσε προς τη δημοτική Αρχή για το ποιες πρωτοβουλίες πίεσης και διεκδίκησης για τη μείωση της τιμής των εισιτηρίων προτίθεται να πάρει, αποδείχθηκε ότι η διοίκηση του δήμου «πετά τη μπάλα στην εξέδρα».

Υπογραμμίζει πως εκτός από τη γενικότερη ακρίβεια που μαστίζει τις λαϊκές οικογένειες, «οι εφοπλιστές αποφάσισαν να προχωρήσουν σε νέες αυξήσεις εισιτηρίων και ναύλων από τις 15 Ιούνη. Μετά από τις οποίες το οικονομικό (;) εισιτήριο στη γραμμή Σύρο – Πειραιά στοιχίζει από 42,5 έως 65,7 ευρώ και το αυτοκίνητο από 87,7 έως 95,5 ευρώ. Με τις τιμές αυτές μια τετραμελής οικογένεια με αυτοκίνητο, για να πάει και να έρθει από Πειραιά, χρειάζεται ούτε λίγο ούτε πολύ, ένα μισθό. Για τα 30 λεπτά ταξιδιού του δρομολογίου Σύρου – Τήνου με το συμβατικό πλοίο, θα πληρώνουμε πλέον 10,5 ευρώ την οικονομική θέση και 32,5 ευρώ (!) το αυτοκίνητο». 

Όπως επισημαίνει η «Λαϊκή Συσπείρωση», κατά τη διάρκεια της συζήτησης της Ερώτησης στο Δημοτικό Συμβούλιο «απάντηση επί της ουσίας δεν δόθηκε», ενώ «έγινε μόνο μια αναφορά σε κάποια δρομολόγια που πρόκειται να σταματήσουν, απαξιώνοντας ουσιαστικά τη σοβαρότητα του θέματος και “πετώντας τη μπάλα στην εξέδρα”». Μάλιστα η δημοτική Αρχή «δια στόματος δημάρχου, ξεκαθάρισε πως δεν προτίθεται να πάρει καμία πρωτοβουλία διεκδίκησης μείωσης των εισιτηρίων, αναπαράγοντας το αφήγημα των εφοπλιστών για “αυξημένο κόστος καυσίμων”» τη στιγμή που τα καύσιμά τους είναι αφορολόγητα και έχουν επιδοτηθεί τόσο για την πανδημία όσο και από τα ΕΣΠΑ, αλλά και από το πρόγραμμα «ΝΕΑΡΧΟΣ» (διαβάστε εδώ αναλυτικά).