Για τη μελέτη δημιουργίας εικονικών πύργων ελέγχου στα Περιφερειακά Αεροδρόμια

Ερώτηση προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών σχετικά με τη μελέτη δημιουργίας εικονικών πύργων ελέγχου στα Περιφερειακά Αεροδρόμια κατέθεσε στη Βουλή το ΚΚΕ. 

Αναλυτικά το κείμενο της Ερώτησης που υπογράφουν οι βουλευτές του Κόμματος Νίκος Καραθανασόπουλος, Χρήστος Κατσώτης, Θανάσης Παφίλης, Γιάννης Γκιόκας, Γιάννης Δελής, Νίκος Έξαρχος, Μαρία Κομνηνάκα, Γιώργος Λαμπρούλης, Διαμάντω Μανωλάκου, Γιώργος Μαρίνος, Βασίλης Μεταξάς, Νίκος Παπαναστάσης, Λεωνίδας Στολτίδης και Μανώλης Συντυχάκης:

«Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας έχει παραγγείλει και έχει λάβει από την “Planet” μελέτη κόστους-οφέλους, η οποία τιτλοφορείται ως εξής: “Καταγραφή επιχειρησιακών απαιτήσεων και τεχνικών προδιαγραφών και μελέτης κόστους οφέλους για την δημιουργία Digital/Remote Towers στα Περιφερειακά Αεροδρόμια”. Η μελέτη είναι σχετική με τη δημιουργία υποδομών απομακρυσμένου εικονικού πύργου ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας, με χρηματοδότηση μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης, αλλά από τη μελέτη δεν διευκρινίζεται αν το κόστος συντήρησης και λειτουργίας του έργου θα επιβαρύνει τις εταιρείες διαχείρισης ή τον ελληνικό λαό.

Στη μελέτη περιλαμβάνεται πρόταση για τη δημιουργία υποδομών απομακρυσμένου εικονικού πύργου στα 14 αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport, στα αεροδρόμια της Θεσσαλονίκης, της Ρόδου, της Κέρκυρας, του Ακτίου, της Καβάλας, της Κεφαλονιάς, της Κω, της Μυτιλήνης, της Μυκόνου, της Σάμου, της Σαντορίνης, της Σκιάθου και της Ζακύνθου και στα 22 λοιπά Περιφερειακά αεροδρόμια.

Η φυσική παρουσία στους Πύργους Ελέγχου εργαζομένων επιφορτισμένων με το έργο της εξυπηρέτησης εναέριας κυκλοφορίας είναι επιτακτική και αναγκαία για την ασφαλή λειτουργία των αεροδρομίων. Η υποκατάσταση της με συστήματα απομακρυσμένης επιτήρησης υπονομεύει την ασφάλεια των επιβατών και των πληρωμάτων, πολύ περισσότερο επειδή η τεχνολογία που σχετίζεται με τον απομακρυσμένο έλεγχο είναι ευάλωτη σε κυβερνοεπιθέσεις.

Επιπλέον, δημιουργούνται προβλήματα που άπτονται της εκπαίδευσης και αδειοδότησης του προσωπικού που χρησιμοποιεί τη σχετική τεχνολογία.

Τα παραπάνω αποδεικνύουν ότι η μελέτη, όπως υποδεικνύει και ο τίτλος της, ανταποκρίνεται στις ανάγκες μείωσης του κόστους και μεγιστοποίησης του οφέλους και της κερδοφορίας των επιχειρηματικών ομίλων στις αερομεταφορές και συνεπάγεται αυξημένους κινδύνους για τους επιβάτες και τα πληρώματα.

Οι εργαζόμενοι στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας με πάγια αιτήματά τους θέτουν ζητήματα τα οποία έχουν ως προτεραιότητα την ασφάλεια της αεροναυπλίας στον εναέριο χώρο της Ελλάδας. Κάποια από αυτά τα αιτήματα είναι:

-Να σταματήσει η πορεία απαξίωσης, διάλυσης, διάσπασης και ιδιωτικοποίησης της ΥΠΑ.

-Να γίνουν οι αναγκαίες προσλήψεις και εκπαιδεύσεις για τη στελέχωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.

-Να εξοπλιστεί η ΥΠΑ με τα αναγκαία σύγχρονα τεχνολογικά συστήματα.

Τα αιτήματα αυτά έρχονται σε αντίθεση με την λογική κόστους – οφέλους και θέτουν ως προτεραιότητα την ασφάλεια των πτήσεων στο Ελληνικό Εναέριο Χώρο

ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός:

– Πώς τοποθετείται σε σχέση με το έργο που περιγράφεται στη μελέτη “Καταγραφή επιχειρησιακών απαιτήσεων και τεχνικών προδιαγραφών και μελέτης κόστους οφέλους για την δημιουργία Digital/Remote Towers στα Περιφερειακά Αεροδρόμια”.

– Τι πρόκειται να πράξει σε σχέση με τα αιτήματα των εργαζομένων που αφορούν την ασφάλεια των πτήσεων».