Seajets: Δεκαπέντε ώρες δουλειάς για το πλήρωμα του «Champion Jet 2»

Δεκαπέντε ώρες δουλειάς για το πλήρωμα του «Champion Jet 2» της ναυτιλιακής εταιρείας «Seajets» καταγγέλλουν τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ – «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» – ΠΕΕΜΑΓΕΝ.

Όπως τονίζουν, «με το καλημέρα της τουριστικής περιόδου και μέσα στη Μεγάλη Εβδομάδα, στον “οργασμό” της επιβατικής κίνησης, βρήκαν ευκαιρία να τσαλαπατήσουν ακόμα και τα ελάχιστα του χρόνου εργασίας και ανάπαυσης των εργαζομένων και αναγκάζουν το πλήρωμα να δουλεύει στα όριά τους, με 15 ώρες δουλειάς.

Αυτά συμβαίνουν στο “Champion Jet 2”, της ναυτιλιακής εταιρείας “Seajets”. Στις 12/4 αναχώρησε από τον Πειραιά στις 7 π.μ. και αφού εκτέλεσε το δρομολόγιο Σύρο – Μύκονο – Νάξο – Σαντορίνη – Νάξο – Μύκονο – Σύρο, έφτασε στον Πειραιά στις 7 μ.μ. Σ’ αυτό το 12ωρο του δρομολογίου, πρέπει να προστεθούν η τουλάχιστον 1μιση ώρα πριν την αναχώρηση, για την έναρξη της εργασίας των συνάδελφων μας, για την προετοιμασία του μηχανοστασίου και την υποδοχή των επιβατών, και επίσης τουλάχιστον 1μιση ώρα, υπό κανονικές συνθήκες, για πετρέλευση και καθαρισμό του πλοίου. Σύνολο δηλαδή 15 ώρες ελάχιστος χρόνος εργασίας!».

Και προσθέτουν χαρακτηριστικά ότι «45 μέρες από το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, με τις τραγικές ευθύνες για τα ελλιπή μέτρα ασφαλείας, πήγαν περίπατο οι βαρύγδουπες δηλώσεις για επιθεωρήσεις στα ωράρια εργασίας των ναυτικών, μετά από τη συνάντηση του πρωθυπουργού, του υπουργού ΥΕΝ και του Αρχηγού του Λιμενικού Σώματος».

Αναφέρουν ακόμα ότι «σε σχετικό κανονισμό του υπουργείου, για τις παραβιάσεις του ωραρίου εργασίας και του χρόνου των δρομολογίων, προβλέπεται “το μέτρο της αναστολής απόπλου” ή “η ανάληψη ενεργειών εκ μέρους της πλοιοκτήτριας εταιρείας για ναυτολόγηση διπλού πληρώματος” ή “η χορήγηση χρόνου ανάπαυσης τουλάχιστον 14 ώρες στο πλήρωμα”».

Τα ναυτεργατικά σωματεία «προειδοποιούν τον υπουργό και τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου ότι είναι οι μοναδικοί υπεύθυνοι για οτιδήποτε συμβεί, που έχει σχέση με την ασφάλεια των εργαζομένων και επιβατών. Είναι υπεύθυνοι που επιτρέπονται δρομολόγια που οδηγούν στη σωματική και ψυχική εξόντωση από την κόπωση τους ναυτεργάτες. Δεν μπορεί να δικαιολογείται στο όνομα της επιβατικής κίνησης της Μεγάλης Εβδομάδας, μπροστά στα κέρδη των εφοπλιστικών εταιρειών, να μην τηρούνται ούτε τα ελάχιστα που προβλέπονται».

Και προειδοποιούν ακόμα για την Κυριακή του Πάσχα, να τηρηθεί η 4ωρη διακοπή στη Σαντορίνη, σε ξενοδοχείο, για ξεκούραση του πληρώματος στο πλοίο «Champion Jet 2».