500.000 ευρώ ημερησίως για φρεγάτα στο «στόμα του λύκου» τη στιγμή που εφοπλιστές θησαυρίζουν από την «κρίση στην Ερυθρά»!

Η φρεγάτα «Ύδρα» όταν επιχειρούσε στην Ερυθρά Θάλασσα

Καθημερινές είναι πλέον οι εξελίξεις που επιβεβαιώνουν τους μεγάλους κινδύνους που υπάρχουν για τον λαό από την ολοένα και βαθύτερη εμπλοκή της χώρας στους θανάσιμους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς και σε 2 πολέμους με τη στήριξη όλων των κομμάτων του συστήματος.

Υπό τους παραπλανητικούς τίτλους «για τη γεωστρατηγική αναβάθμιση της χώρας», «την προστασία της ενεργειακής αυτάρκειας της ΕΕ» μέχρι και την «αντιμετώπιση της ακρίβειας» (!) η ευρωατλαντική προπαγάνδα στη χώρα μας προσπαθεί να εξωραΐσει την πραγματικότητα. Μια πραγματικότητα που θέλει να δίνονται 8 δισ. για ΝΑΤΟικούς εξοπλισμούς που δεν έχουν καμία σχέση με την άμυνα της χώρας. Να διεξάγονται επικίνδυνες διευθετήσεις στο Αιγαίο, στη Νοτιοανατολική Μεσόγειο και στο Κυπριακό με στόχο να εξυπηρετηθεί η ΝΑΤΟική συνοχή, αλλά και να εξυπηρετηθεί η ανάγκη κερδοφορίας ενεργειακών κολοσσών, «πράσινων» αρπαχτικών, εφοπλιστών, εταιρειών διαμετακόμισης, πόντισης και κατασκευής καλωδίων κ.λπ.

Καθημερινές είναι όμως πλέον και οι ειδήσεις που επιβεβαιώνουν ότι από τις «γεωπολιτικές κρίσεις» -που με τον ρόλο πρωτοπαλίκαρου της χώρας στους σχεδιασμούς ΗΠΑ – ΝΑΤΟ – ΕΕ μετατρέπουν την Ελλάδα σε θύτη άλλων λαών και τον λαό μας σε στόχο πιθανών αντιποίνων- κάποιοι κερδίζουν πάρα πολλά!

Έτσι, ενώ η φοροληστεία εναντίον του λαού απογειώνεται και οι «αντοχές» της καπιταλιστικής οικονομίας είναι «πεπερασμένες» όταν πρόκειται για την ικανοποίηση ακόμα και των στοιχειωδών λαϊκών αναγκών, η κυβέρνηση με τη στήριξη ΟΛΩΝ των αστικών κομμάτων δίνει 500.000 ευρώ την ημέρα για να βρίσκεται μια ελληνική φρεγάτα στην Ερυθρά Θάλασσα. Αυτή τη στιγμή στο «στόμα του λύκου», στο πλαίσιο της επιχείρησης «Ασπίδες» της ΕΕ, βρίσκεται η φρεγάτα «Ψαρά» που έχει αντικαταστήσει τη φρεγάτα «Ύδρα». Από τον Μάρτη μέχρι σήμερα ο ελληνικός λαός έχει «ματώσει» δίνοντας πάνω από 40.000.000 ευρώ με τα πληρώματα και τους αξιωματικούς των πολεμικών πλοίων να έρχονται αντιμέτωπα με μεγάλους κινδύνους. 

Ενώ λοιπόν ο ελληνικός λαός ματώνει μεταφορικά και κινδυνεύει να ματώσει και κυριολεκτικά, οι Έλληνες εφοπλιστές θησαυρίζουν! 

Σε συνέντευξη που δημοσιεύτηκε σήμερα σε εφημερίδα διευθύνων σύμβουλος ναυτιλιακής εταιρείας για την «κρίση» στην Ερυθρά Θάλασσα είπε μεταξύ άλλων πως «εάν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση, αυτό θα έχει θετικό αποτύπωμα στην αγορά των bulk carriers και άρα η πορεία των ναύλων τους επόμενους μήνες αναμένεται να είναι στα σημερινά επίπεδα και ίσως και ανοδική»! Ενώ πρόσθεσε ότι «οι γεωπολιτικές εξελίξεις αναμφίβολα επηρεάζουν σημαντικά τον ναυτιλιακό κλάδο, με τις κρίσεις να δημιουργούν τόσο προκλήσεις όσο και ευκαιρίες… Οι καθυστερήσεις στα λιμάνια μειώνουν τον διαθέσιμο χρόνο πλεύσης των πλοίων ενώ το slow steaming επιμηκύνει τη διάρκεια των ταξιδιών, μειώνοντας έτσι την άμεση προσφορά χωρητικότητας. Αυτοί οι παράγοντες λειτουργούν υποστηρικτικά για την αγορά, διατηρώντας τη ζήτηση σε υψηλά επίπεδα και πιθανώς ενισχύοντας τους ναύλους». 

Να σημειωθεί ότι τις προηγούμενες μέρες επίσης δημοσιεύτηκε πως πάλι και λόγω της «κρίσης στην Ερυθρά» τα μεγαθήρια (11) των εταιρειών τακτικών γραμμών (οι ναυτιλιακές στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων όπως οι MAERSK, MSC, CMA CGM κ.λπ.) είχαν καθαρά κέρδη στο β’ τρίμηνο ύψους 10,2 δισ. δολαρίων, αυξημένα κατά 87,7% συγκριτικά με το α’ τρίμηνο! Κέρδη που συγκρίνονται μόνο με αυτά που είχαν την περίοδο… της πανδημίας! 

Έτσι είναι το βάρβαρο σύστημα. Οι «λύκοι στην αναμπουμπούλα» χαίρονται, με τον λαό να πληρώνει και στην «αναμπουμπούλα» αλλά και στη «νηνεμία» την κερδοφορία τους.