Ακόμα ένα συνέδριο εκφυλισμού από την ΠΟΕΥΠΣ

Φωτό αρχείου

Την ώρα που υπάρχουν σαφέστατες ενδείξεις ότι οι πυροσβέστες, βρίσκονται μπροστά σε δραματικές εξελίξεις, όπως η εν κρυπτώ επεξεργασία νέου μισθολογίου, οι προσπάθειες για «θάψιμο» της συνολικής ένταξης της εργασίας τους στα Β.Α.Ε. με αντάλλαγμα επιδοματικά ψίχουλα, η συνέχιση του στρατηγικού σχεδιασμού για μεταφορά αρμοδιοτήτων πυροπροστασίας σε δήμους, ιδιώτες, εθελοντικές οργανώσεις και Μ.Κ.Ο., με ό,τι συνεπάγεται η υλοποίησή του σε βάρος της πυροπροστασίας και της δασοπροστασίας της χώρας και των εργασιακών τους δικαιωμάτων, το προεδρείο της ομοσπονδίας τους (ΠΟΕΥΠΣ) «επιλέγει να μην ακολουθήσει την επίλυση των εργασιακών δικαιωμάτων με αγωνιστικό τρόπο». Παράλληλα, «η εργασιακή λαίλαπα κατατρώει τα πάντα στο πέρασμά της για την μεγάλη πλειοψηφία των πυροσβεστών, αφού προβλέπονται συνεχόμενες μεταθέσεις, μετακινήσεις, αποσπάσεις και ατέλειωτα εξαντλητικά ωράρια για την κάλυψη των μεγάλων ελλείψεων».

Τα παραπάνω καταγγέλλει σε ανακοίνωσή της η Ενωτική Αγωνιστική Κίνηση Πυροσβεστών με αφορμή το πρόσφατο 26ο συνέδριο της ομοσπονδίας το οποίο, για άλλη μια φορά, διεξήχθη σε «μια μόνιμη κατάσταση εκφυλισμού». Η ΕΑΚΠ κατέθεσε ψήφισμα με επτά αιτήματα αιχμής μαζί με το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των κινητοποιήσεων. Επίσης, κατατέθηκε προς έγκριση από την παράταξη, πρόταση για την ομογενοποίηση όλων των συνδικαλιστικών φορέων κάθε κατηγορίας προσωπικού στο Π.Σ. σε έναν συνδικαλιστικό φορέα. Όπως καταγγέλλεται, «στην αρχή της διαδικασίας της ψήφισης, το προεδρείο παρ’ ότι δεν έφερε δικιά του πρόταση για αγωνιστικές κινητοποιήσεις υποκριτικά στήριξε το ψήφισμα της Ε.Α.Κ.Π. προτείνοντας όμως να αφαιρεθεί το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των κινητοποιήσεων. Γεγονός που προκάλεσε την αντίδραση της παράταξής μας και φυσικά δεν έγινε αποδεκτό. Στην συνέχεια ξαναέγινε η ψηφοφορία και το καταψήφισαν γιατί από την αρχή δεν ήθελαν να δεσμευτούν σε τίποτα».

Τα αιτήματα αιχμής είναι: «Μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων πυροσβεστών (εποχικών, Πυροσβεστών Πενταετούς Υποχρέωσης, Πυροσβεστών, Δασικών Επιχειρήσεων), με σταθερή και μόνιμη σχέση εργασίας στο Πυροσβεστικό Σώμα για όσους πληρούν τα κριτήρια και τις προϋποθέσεις που θέτει η πολιτεία και για όσους δεν πληρούν αυτά τα κριτήρια σε υπηρεσίες με αρμοδιότητες Πολιτικής Προστασίας και της Δασικής Υπηρεσίας. Αναπροσαρμογή της οργανικής δύναμης έτσι ώστε να ανταποκρίνεται στις τεράστιες ανάγκες που υπάρχουν και άμεση πρόσληψη του απαραίτητου προσωπικού γενικών καθηκόντων.

Κατάργηση του νόμου 4662/2020, και ειδικά στα σκέλη που αφορούν τον κανονισμό μεταθέσεων και το πλαίσιο δικαιολόγησης των προληπτικών επιφυλακών. Θεσμοθέτηση της κλήσης σε επιφυλακή μόνο για την αντιμετώπιση πραγματικού συμβάντος. Άμεση θέσπιση του Π.Δ. για τον κανονισμό μεταθέσεων στα πλαίσια της πρότασης που έχει καταθέσει η Ε.Α.Κ.Π. με σχετικό σχέδιο Π.Δ. 12 άρθρων.

Αναγνώριση του επαγγέλματός μας ως Βαρύ – Ανθυγιεινό και Επικίνδυνο με όρια ηλικίας στα 50 για τις γυναίκες και στα 55 για τους άνδρες, και τα προβλεπόμενα ασφαλιστικά, συνταξιοδοτικά και οικονομικά δικαιώματα. Πλήρη εφαρμογή των θεσμοθετημένων, αλλά και των απαιτούμενων μέτρων προστασίας της υγείας και της ασφάλειας στους χώρους εργασίας μας. Θεσμοθέτηση του Π.Δ. για την προστασία της υγείας και ασφάλειας στα επιχειρησιακά συμβάντα. Τακτικοί ιατρικοί έλεγχοι για όλο το προσωπικό. Παρουσία ασθενοφόρου με εξειδικευμένο προσωπικό στα συμβάντα.

Εξασφάλιση κατάλληλων εγκαταστάσεων για ξεκούραση όταν συνδράμουμε σε πυρκαγιές, διασώσεις κ.α. μακριά από την έδρα μας. Χορήγηση πλήρους και επαρκούς διοικητικής μέριμνας. Οικονομική αποζημίωση για την υπερωριακή εργασία και την εργασία κατά την διάρκεια Κυριακών και αργιών, όπως ισχύει για όλους τους δημόσιους υπαλλήλους, καθώς και εφάπαξ αποζημίωση όλων των οφειλόμενων ρεπό, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα από την εργατική νομοθεσία».

Στην τοποθέτησή του, ο Κώστας Κέκης από την ΕΑΚΠ, μεταξύ άλλων, αναφέρθηκε στη συστηματική υπονόμευση του δημόσιου χαρακτήρα των δομών πυροπροστασίας. Προειδοποίησε για τον στρατηγικό σχεδιασμό που είναι σε εξέλιξη από το 1998 με μεταφορά αρμοδιοτήτων πυροπροστασίας στους δήμους και τις περιφέρειες, στους ιδιώτες, τις εθελοντικές οργανώσεις και τις Μ.Κ.Ο. Είπε: «Το γεγονός, πλέον, ότι πυροσβεστικές υπηρεσίες λειτουργούν σε 14 ιδιωτικά αεροδρόμια και 11 πυροσβεστικά κλιμάκια σε ιδιωτικούς οδικούς άξονες και απασχολούν επί ενοικίαση προσωπικό του Πυροσβεστικού Σώματος, μειώνοντας έτσι δραματικά από εκατοντάδες πυροσβέστες τον κεντρικό επιχειρησιακό σχεδιασμό, γεγονός που έπαιξε σημαντικό ρόλο στην μεγάλη καταστροφή στο Μάτι, αποτελεί ή όχι εμπορευματοποίηση της πυρασφάλειας; Σημειωτέον ότι το ίδιο προμηνύεται και με τους λιμενικούς πυροσβεστικούς σταθμούς όταν θα έχει ολοκληρωθεί η ιδιωτικοποίηση όλων των βασικών λιμένων της χώρας!

Η μόνιμη μίσθωση ιδιωτικών μέσων αεροπυρόσβεσης, πρόσφατα και τριών ελικοπτέρων διάσωσης για τις ανάγκες του Πυροσβεστικού Σώματος Σε συνδυασμό με την παράλληλη διαχρονική υπονόμευση του εθνικού εναέριου στόλου αεροπυρόσβεσης, είναι ή δεν είναι ιδιωτικοποίηση ενός σημαντικού παράγοντα του συστήματος πυροπροστασίας και δασοπροστασίας όπως είναι και η αεροπυρόσβεση, που πληρώνεται πανάκριβα από τον ελληνικό λαό; Η δημιουργία με βάση τον Νόμο 4029/2011, τριάντα περίπου μέχρι στιγμής εθελοντικών πυροσβεστικών κλιμακίων με αποκλειστική ευθύνη των δήμων που λειτουργούν με εθελοντές.

Η στελέχωση με εθελοντές δεκάδων επεμβατικών επιχειρησιακών πυροσβεστικών οχημάτων της πολιτικής προστασίας σε διάφορους δήμους και περιφέρειες της χώρας. Όλες αυτές οι αρμοδιότητες που έχουν παραχωρηθεί στην τοπική αυτοδιοίκηση Α και Β βαθμού για την παραχώρηση, δημιουργία, προμήθεια και συντήρηση πυροσβεστικών εγκαταστάσεων και εξοπλισμού, αρχής γενομένης από το 1998 με τον Νόμο 2612 και στην συνέχεια με τους Νόμους 3852/2010, 4662/2020, 4937/2022 κ.λπ.

Η πρόταση που κατατέθηκε το 2007 προς την κυβέρνηση του Κώστα Καραμανλή από το προεδρείο της τότε Κ.Ε.Δ.Κ.Ε., αμέσως μετά τις μεγάλες καταστροφικές πυρκαγιές στην Πελοπόννησο για να περάσει η Πυροσβεστική Υπηρεσία στους δήμους. Η πρόβλεψη στον Ν. 4662/2020 για μετάταξη αξιωματικών σε υπηρεσία γραφείου στους δήμους. Η εμπλοκή των δήμων σε ελέγχους μέτρων πυροπροστασίας στους πολίτες και η επιβολή υπέρογκων προστίμων».

Επίσης, πρόσθεσε ότι υπάρχει απροθυμία για την κάλυψη των χιλιάδων κενών του Πυροσβεστικού Σώματος αλλά και της Δασικής Υπηρεσίας παρά τις πιέσεις που ασκούνται από τις κοινωνικές αντιδράσεις. Ακυρώθηκε  στο παρά πέντε η μονιμοποίηση των πενταετών. Οι όποιες προσλήψεις προσωπικού αν εξαιρεθούν οι  λίγες που γίνονται κάθε χρόνο μέσω των πανελληνίων εξετάσεων, γίνονται πλέον μόνο με συμβάσεις, όπως οι Ε.ΜΟ.Δ.Ε. και το προσωπικό για τα ελικόπτερα της Πυροσβεστικής.

Και παράλληλα, η πλήρης ενσωμάτωση των εθελοντών στον επιχειρησιακό σχεδιασμό του Σώματος από το πρώτο στάδιο επεμβάσεων, «αποκαλύπτουν ότι στόχος είναι η σταδιακή αποψίλωση του Πυροσβεστικού Σώματος και της Δασικής Υπηρεσίας από προσωπικό με σταθερές σχέσεις εργασίας και η κάλυψη τους όπως προανέφερα με εθελοντές, εργολαβικούς εργαζόμενους και συμβάσεις έργου όπου απαιτείται πιο εξειδικευμένο προσωπικό».

Πηγή: 902.gr