Απεργούν χιλιάδες εκπαιδευτικοί στην Αγγλία

Στους δρόμους βγήκαν και σήμερα εκατοντάδες χιλιάδες εκπαιδευτικοί σε όλη την Αγγλία, που απεργούσαν για δεύτερη μέρα, διεκδικώντας αυξήσεις στους μισθούς τους και αξιοπρεπείς συνθήκες στα σχολεία.

Η σημερινή ήταν η 8η απεργία των εκπαιδευτικών της Αγγλίας για φέτος. Τα μέλη και των τεσσάρων Συνδικάτων στην Αγγλία -το NEU, το NASUWT, η Εθνική Ένωση Διευθυντών Καθηγητών και η Ένωση Ηγετών Σχολείων και Κολεγίων– βρίσκονται σε διαδικασίες ψηφοφορίας για ενδεχόμενη απεργία από τον Σεπτέμβρη.

Σύμφωνα με την Εθνική Εκπαιδευτική Ένωση στην Αγγλία, την πρώτη μέρα της απεργίας «επηρεάστηκαν» περίπου τα μισά από τα 23.000 κρατικά σχολεία της χώρας, με πολλά κλειστά σχολεία και άλλα να περιορίζουν το ωράριο λειτουργίας τους.

Η υπουργός Παιδείας, Τζίλιαν Κίγκαν, κατηγόρησε τους απεργούς εκπαιδευτικούς, ότι με τις απεργίες τους υπονομεύουν την ανάκαμψη των παιδιών από την πανδημία του Covid, ενώ το υπουργείο τα κατάφερε «πολύ καλά» εξασφαλίζοντας επιπλέον χρηματοδότηση για σχολεία από το υπουργείο Οικονομικών.

Αλλά και ο επικεφαλής των Εργατικών, Κιρ Στράμερ, αρνήθηκε να δεσμευτεί για αύξηση μισθών κατά 6,5% που διεκδικούν οι εκπαιδευτικοί, ενώ δεν υποστήριξε ούτε τα δωρεάν σχολικά γεύματα για όλους τους μαθητές του δημοτικού σχολείου, καθώς παραμένει στη λεγόμενη «σκληρή δημοσιονομική θέση» για το σοσιαλδημοκρατικό κόμμα.

Η Εθνική Εκπαιδευτική Ένωση κάλεσε την κυβέρνηση να αποδεχτεί την αύξηση των μισθών, διαφορετικά θα υπάρξουν νέες απεργιακές κινητοποιήσεις από τον Σεπτέμβρη, υπενθυμίζοντας ότι «το επάγγελμα είναι σε κρίση και ήδη έχει παραιτηθεί το 9% των εκπαιδευτικών».

Η τελευταία έρευνα εργατικού δυναμικού από το υπουργείο Παιδείας (DfE) διαπίστωσε ότι 40.000 δάσκαλοι παραιτήθηκαν από τα κρατικά σχολεία πέρυσι -σχεδόν το 9% του εκπαιδευτικού εργατικού δυναμικού, ο υψηλότερος αριθμός από τότε που άρχισε να δημοσιεύει τα στοιχεία το 2011- ενώ άλλοι 4.000 συνταξιοδοτήθηκαν.

Πολλοί από αυτούς ανέφεραν ως κύρια παράπονα τις απαράδεκτες και αυξανόμενες απαιτήσεις από τους δασκάλους, το άγχος σχετικά με τις επιθεωρήσεις του Ofsted («αξιολόγηση»), τις πολλές ώρες εργασίας και τις χαμηλές αμοιβές, επισημαίνοντας επίσης τα πολυάριθμα τμήματα, τις ελλείψεις σε παράλληλη στήριξη παιδιών με διαγνώσεις και την υποβάθμιση των μαθημάτων.