Site icon Το Ροδάμι

ΕΕ – Ρωσία: Η Ελλάδα μπλοκάρει το 11ο πακέτο κυρώσεων για χάρη των εφοπλιστών

CREATOR: gd-jpeg v1.0 (using IJG JPEG v80), quality = 80

Ελλάδα και Ουγγαρία συνεχίζουν να μπλοκάρουν και να παζαρεύουν το τελευταίο προσχέδιο του 11ου πακέτου κυρώσεων της ΕΕ κατά της Ρωσίας σε συνεδρίαση της Επιτροπής των Μονίμων Αντιπροσώπων της ΕΕ, όπως μετέδωσε το βελγικό RTBF TV, ενώ είχαν προηγηθεί αντίστοιχα δημοσιεύματα από το «Politico». Η συζήτηση για τις κυρώσεις φέρεται να αναβλήθηκε για μια εβδομάδα έως τις 14 Ιουνίου.

Η Βουδαπέστη και η Αθήνα απαιτούν να αφαιρεθεί ένας αριθμός εταιρειών από τη λίστα εκείνων που υποστηρίζουν τις προσπάθειες της Ρωσίας να παρακάμψει τις δυτικές κυρώσεις και η ελληνική κυβέρνηση συγκεκριμένα απαιτεί ορισμένοι Έλληνες εφοπλιστές και ναυτιλιακές εταιρείες να διαγραφούν από την ουκρανική λίστα με τους «σπόνσορες του πολέμου». Η Ουγγαρία απαιτεί να αφαιρεθεί από την λίστα η ουγγρική τράπεζα OTP Bank Nyrt.

Σημειώνεται ότι εταιρείες όπως οι TMS Tankers LimitedMinerva Marine IncThenamaris Ships ManagementDelta TankersDynacom Tankers Management κατονομάζονται στην ουκρανική λίστα μαζί με ορισμένους από τους πιο γνωστούς Έλληνες εφοπλιστές που είναι και οι ιδιοκτήτες τους.

Τα νέα μέτρα της ΕΕ στρέφονται κατά όσων εταιριών σπάνε τους περιορισμούς που έχουν επιβληθεί και μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο μέσω της Μαύρης Θάλασσας και της Βαλτικής. Τα ελληνόκτητα τάνκερ είναι περίπου το 47% από όλα τα πετρελαιοφόρα που βρέθηκαν τον περασμένο μήνα στα ρωσικά λιμάνια της Βαλτικής και της Μαύρης Θάλασσας. Υπολογίζεται ότι στη Μαύρη Θάλασσα επιχειρούν αυτές τις μέρες 443 τάνκερ και τα περισσότερα είναι ελληνικών συμφερόντων.

Κατά τα άλλα, σημειώνει το βελγικό κανάλι, οι χώρες της ΕΕ δεν έχουν συστημικές αντιρρήσεις για τον τελευταίο γύρο κυρώσεων που πρότεινε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Το αρχικό προσχέδιο ανέφερε πως τα κράτη-μέλη της ΕΕ θα απαγορεύουν τα πλοία που έχουν χαρακτηριστεί από άλλα κράτη-μέλη ότι συμμετέχουν σε μεταφορές ρωσικού πετρελαίου από πλοίο σε πλοίο ή κλείνουν τα συστήματα αυτόματου εντοπισμού.

Μετά τα παζάρια η βασική πρόταση φέρεται να είναι η δημιουργία ενός συστήματος ειδοποίησης ανάμεσα σε κράτη μέλη της ΕΕ όταν πρόκειται να απαγορεύουν τον ελλιμενισμό συγκεκριμένων πλοίων, χωρίς μέχρι στιγμής να διευκρινίζεται αν οι απαγορεύσεις θα είναι ανά ταξίδι ή σε μόνιμη βάση.

Τα κράτη μέλη θα πρέπει να ενημερώνουν άλλες κυβερνήσεις εάν πλοία που φέρουν τη δική τους σημαία προβαίνουν σε «απατηλές ναυτιλιακές πρακτικές» και θα τιμωρηθούν με απαγόρευση εισόδου στα λιμάνια τους, επίσης χωρίς να προσδιορίζονται προσώρας οι «απατηλές ναυτιλιακές πρακτικές».

Η επιβολή των κανόνων θα είναι στην ευχέρεια του κάθε κράτους μέλους, ενώ το τελικό κείμενο θα προβλέπει και περίοδο χάριτος τριάντα ημερών.

Πηγή: Alt.gr

Exit mobile version